BMW Neue Klasse jest to seria sedanów oraz coupe. Modele produkowane były w następujących latach: 1962–1977. Te samochody osobowe, produkowane były w takich krajach jak: RFN oraz Indonezja. Warto wiedzieć, iż do napędu tych samochodów używano benzynowych silników R4 M10. Oprócz tego, w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i hamulce tarczowe. Z początku, te modele oferowane były tylko jako 4-drzwiowe sedany lub też jako 2-drzwiowe coupé. Jednak, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan. Należał on do serii 02. Z kolei, czterodrzwiowy sedan został w 1972 roku zastąpiony przez nieco większą rodzinę modeli, mianowicie były to samochody E12 z serii 5. Z kolei, modele coupé, 2000C i 2000CS, zostały zastąpione w 1969 roku przez E9 2800CS.
Warto wiedzieć, iż BMW 1500 zaprezentowano we wrześniu 1961 podczas Frankfurt Motor Show. Produkcja tego samochodu osobowego trwała cztery lata. Model ten, wyposażony był w samonośne trójbryłowe nadwozie typu sedan. Warty uwagi jest również fakt, iż tylne zawieszenie było całkowicie niezależne, wykorzystywało sprężyny śrubowe wahacze skośne. Z koeli, silnik M10 o pojemności 1,5 litra z rozrządem typu SOHC był nowoczesną konstrukcją podatną na powiększanie pojemności skokowej i dalszy rozwój. Warto również wiedzieć, iż ówczesna prasa motoryzacyjna niezwykle dobrze oceniała widoczność we wszystkich kierunkach z wnętrza pojazdu. Jednak tylko mankamentem była konieczność lekkiego nachylenia się w celu załączenia pierwszego oraz trzeciego biegu. Spowodowane to było zbyt długim skokiem lewarka zmiany biegów.
Z kolei, silnik o mocy maksymalnej 80 KM (59 KW) zapewniał tym modelom, całkiem dobre osiągi jak na swoją objętość skokową. Warto wiedzieć, iż przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę, zajmowało około 15 sekund. Jednak w celu zachowania odpowiedniej dynamiki, trzeba było utrzymywać wysoką prędkość obrotową silnika. Bez wibracji, znosił on prędkość ponad 6000 obrotów na minutę.
Model BMW 1500 został w 1964 roku zastąpiony przez model 1600. Jednak mimo tego, auto wciąż było dostępne w sprzedaży na niektórych rynkach ze względu na bardziej korzystne taryfy ubezpieczeniowe. Model 1600 wyposażony był w silnik o pojemności 1,6 litra i posiadał on moc maksymalną 86 KM (63 kW). Warto również wiedzieć, iż wzrost pojemności osiągnięto przez montaż większych tłoków z silnika 1800. Z całą pewnością, warty uwagi jest fakt, iż w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1967, BMW 1600 zajęło aż drugą pozycję. Z całą pewnością był to ogromny sukces w owym czasie dla przedsiębiorstwa BMW.
Następnym samochodem, który dołączył do grupy modeli Neue Klasse, był pojazd BMW 1800. Został wprowadzony na rynek w 1963 roku. Posiadał on następujące parametry:
Npędzany był silnikiem M10 o pojemności 1,8 litra i mocy maksymalnej 90 KM. W silniku zastosowano podwójne gaźniki bocznossące i inny typ tłoków, zwiększając tym samym stopień kompresji i moc maksymalną do 110 KM. Masa własna pojazdu wynosiła 990 kg.
Więcej informacji odnoszących się do pojazdów BMW i MINI znajdziesz na www:
https://www.bawariamotors.pl/bmw/nowe-samochody/bmw-x5/
https://janki.bmw-bawariamotors.pl/serwis-blacharsko-lakierniczy
http://www.warszawa.bawariamotors.mini.com.pl/pl_PL/home.html